نگه داشتن قلب سالم
درباره ما
دوستان
آخرین مطالب
لینکستان
امكانات جانبي

حرکت
قلب شما یکی از بزرگترین ماهیچه‌ های بدن است. قلب خون را پمپاژ کرده و خون را در سراسر بدن می رساند،شما را زنده نگه می ‌دارد. همان ‌طور که بقیه ماهیچه ‌های شما نیاز به حرکت دارند قلب نیز همانند دیگر ماهیچه‌ها به حرکت نیاز دارد. وقتی سبک زندگی مردم همراه با ورزش و فعالیت کافی باشد قلبشان نیز فعالیت می‌کند. ولی در زندگی امروزه، افراد زیاد فعالیت نداشته و اکثر کارها را به صورت نشسته انجام می‌دهند، در نتیجه قلب آن‌ها ضعیف می‌شود. این بدین معنی است که هر گونه انجام بار فیزیکی می‌تواند به صورت بالقوه قادر به کشتن شما باشد. راه رفتن ، راندن ، راه رفتن تند به قلب شما ورزش خوبی می‌دهد،نیم ساعت پیاده روی تند روزانه صبح مناسب است.
تغذیه
برخی از مواد غذایی سیستم قلبی را نابود می‌ کنند و برخی دیگر قلب را سالم نگه داشته و آن را قادر می ‌سازد برای سالیان سال به پمپاژ خود ادامه دهد. سبزیجات و میوه‌ ها را بسیار بخورید و غذا های فست فود و کنسروی را از برنامه غذایی خود حذف کنید. گوشت بدون چربی مصرف کرده و از کلسترول ‌های بد دوری کنید.
سیگار کشیدن
سیگار کشیدن، قلب و سیستم قلبی عروقی را نابود می ‌کند. سیگار کشیدن باعث انقباض رگ ‌ها شده و خطر حمله قلبی و سکته را افزایش می‌ دهد.
استرس
استرس باعث می ‌شود برخی هورمون ‌ها نظیر آدرنالین و کورتیزون بیشتر ترشح شود. آن‌ها باعث تأثیر بد بر قلب و رگ‌ ها می‌ شود و سلامتی را به خطر می ‌اندازند،به خصوص اگر استرس بخش معمولی از زندگی شما باشد،شاد تر و با آرامش بیشتر زندگی کنید تا قلب خود را سالم نگه دارید.
احساسات
اگر شما همه ‌ی احساسات را در خود نگه ‌دارید فشار زیادی را روی سیستم عصبی و قلب خود اعمال می ‌کنید. احساسات منفی و مثبت هر دو اگر در درون نگه داشته شوند به شما صدمه میزند. آن‌ها را به شیوه متمدن بیرون بریزید و راهی را برای بیان احساسات خود بیابید.

 

منبع: مجله شادینه

ویرایش: توسط خودم


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
:: برچسب‌ها: <-TagName->
ن : ابوالقاسم رخشانی
ت : چهار شنبه 22 شهريور 1391برچسب:,
موضوعات
برچسب ها
نویسندگان
آرشیو مطالب
امكانات جانبي